Strona korporacyjnaAviko w gastronomii
Spotkajmy się przy stole!

50 lat z Aviko!

Od lokalnej firmy do światowego giganta!

To co zaczęło się od 32 farmerów spotykających się przy kuchennym stole, zmieniło się teraz, ponad 50 lat później, w globalną organizację.

Stworzone w 1962 roku, 'Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken' (AVIKO) przekształciło się w ambitną i zyskowną firmę z jednym, jasnym celem: "kreować nowe możliwości bazując na ziemniaku", czyli łączyć pasję do ziemniaka z nowoczesnymi rozwiązaniami biznesowymi służącymi wszystkim konsumentom.


1962-1999
Wszystko zaczęło się w starej fabryce mleczarskiej w holenderskiej miejscowości Hoog Keppel, gdzie początkowa produkcja schłodzonych frytek w drewnianych skrzyniach, została szybko zastąpiona pierwszymi produktami mrożonymi.

W 1967 roku produkcja przeniosła się do pobliskiej wsi Steenderen, gdzie stare cegielnie zaoferowały rozwijającej się firmie Aviko więcej miejsca na realizację swoich celów. Aviko stale obserwowało to, co się dzieje poza granicami kraju, w szczególności, jeżeli chodzi o rozwój nowych produktów ziemniaczanych, dzięki czemu już w 1970 roku stało się pierwszym producentem płatków rösti poza Szwajcarią. Zapoczątkowało to kilka dekad sukcesu, zapewniających Aviko silną pozycję w Europie, zwłaszcza we Francji i Niemczech. Wkrótce po upadku żelaznej kurtyny, Aviko stało się także liderem w Europie Wschodniej, i to nie tylko dzięki zbudowaniu fabryki w Polsce. W 1990 roku firma odważyła się ruszyć poza Europę po raz pierwszy i zaczęła zdobywać przyczółki na innych kontynentach. Od tego momentu Aviko stało się globalnym graczem, którego wysokiej jakości produkty ziemniaczane cieszyły się powodzeniem w coraz większej liczbie krajów na całym świecie. Nasz sukces, mimo że napawa nas dumą, nie zawrócił nam jednak w głowach - w naszych sercach wciąż jesteśmy po prostu skromną, rolniczą spółdzielnią ziemniaczaną z miejscowości Keppel.

2000-2012
W dzisiejszych czasach biznes Aviko skupia się przede wszystkim na tworzeniu produktów z tzw. wartością dodaną i jest to zbieżne z misją firmy. Poprzez współpracę z Eurofrits wprowadziliśmy do naszej oferty kategorię przekąsek, czyli appetizerów. Wraz z przejęciem belgijskiej firmy Eurofreez, nasza oferta została wzbogacona o produkty puree i zapiekanki (gratiny). Jako że rynek stale się zmienia, postanowiliśmy ograniczyć liczbę naszych marek i skupić się na produkcji i sprzedaży naszych flagowych produktów, których jakością zachwycamy konsumentów od lat w ponad 100 krajach na świecie.

Nadal inwestujemy w nowe, zaskakujące i smaczne produkty, które są dostosowane do życzeń Twoich i Twoich klientów. Począwszy od schłodzonych lub zamrożonych frytek do specjalności ziemniaczanych czy przekąsek - z pomocą zaufanych partnerów oraz naszych konsumentów, jesteśmy w stanie nadążyć za zmianami w sektorze detalicznym i gastronomicznym. Taka interakcja i wymiana pomysłów gwarantuje nam uzyskanie maksymalnego zwrotu z inwestycji i dzięki temu możemy nadal się rozwijać i ewoluować, aby pozostać firmą, na której można polegać teraz i w przyszłości.

Coraz większą rolę przywiązujemy też do CSR (Corporate Social Responsibility). Idziemy z duchem czasu: nasze produkty spełniają najwyższe wymagania jakościowe, techniczne, środowiskowe i społeczne. Stosowanie surowców odnawialnych, wykorzystanie oleju słonecznikowego i zrównoważonego programu działań w celu zmniejszenia zużycia energii i emisji dwutlenku węgla, mają coraz większy wpływ na naszą codzienną działalność.

Przyszłość…
W nadchodzących latach Aviko będzie dążyć do pozostania jednym z czterech największych przetwórców ziemniaków na świecie i wiodącą firmą w swojej kategorii w Europie - frytki nadal będą w naszym centrum uwagi, ale nadal, konsekwentnie będziemy wdrażać nowe innowacyjne i inspirujące produkty ziemniaczane.
Nasza znajomość rynku to klucz do osiągnięcia tego celu; podobnie jak i nasz kontakt z Tobą, który ma, i zawsze będzie miał, zasadnicze znaczenie. Cel postawiony w 1962 roku pozostał nienaruszony: 'kreujemy nowe możliwości bazując na ziemniaku'.

Dziś rozpoczynamy kolejne półwiecze naszej działalności. Zapewne czeka nas wiele wyzwań, ale i nowych możliwości - bazując na naszym długoletnim doświadczeniu i wiedzy, wierzymy, że te kolejne 50 lat przyniesie dalszy rozwój oraz dostarczy wielu najlepszych jakościowo produktów, zarówno detalicznych jak i gastronomicznych.

Co nowego?

Gluten Free!

Od dziś nasze placki ziemniaczane są jeszcze lepsze - oferowane w zdrowszej bezglutenowej wersji.

AvikoZwrotka!

Zobacz jak bawiliście się z Aviko i siecią Intermarche!

Aviko ROAD TOUR!

Ruszamy w Polskę! Zobacz gdzie możesz nas spotkać!